فرهنگ آنلاین اساطیر

فرهنگ آنلاین اساطیر

فرهنگ انلاین اساطیر یونان و روم و ...
فرهنگ آنلاین اساطیر

فرهنگ آنلاین اساطیر

فرهنگ انلاین اساطیر یونان و روم و ...

زئوس zeus

 

زئوس خدای آسمان و فرمانروای خدایان المپیک بود. زئوس، خدای ریاست بزرگ جهان، حاکم آسمان و زمین، توسط

او کوچکترین فرزند کرونوس و رئا بود. یونانیان تعریف شده است.زئوس پدرش را که Cronus نام داشت سرنگون کرد. او سپس به مقدار خیلی زیادی با برادران خود یعنی خدای دریا (پوزیدئون)‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ و هادس دعوا و مشاجره کرد.
زئوس برنده قرعه کشی و حاکم عالی خدایان شد. او در تعاریف ارباب آسمان و خدای باران است. او همچنین شناخته می شود که افرادی را که دروغ میگویند و یا پیمان شکنی می کنند را مجازات می کند
اسلحه بسیار قوی وی، آذرخش است
او با هرا ازدواج کرده است
او به عنوان خدای پدیده های هوایی می تواند، با تکان دادن سپر خود، تولید طوفان و تندباد و تاریکی شدید ایجاد کند.
http://believeinreason.com/wp-content/uploads/2013/01/Zeus.jpg

 
کرونوس، پدر زئوس، شنیده بود که توسط یکی از فرزندانش سرنگون خواهد شد. به همین دلیل فرزندان خود را می‌بلعید. اما زئوس که فرزند ششم بود توسط رئا و گایا نجات پیدا کرد. رئا سنگ بزرگی را قنداق پیچ کرده و به کرونوس داد، وی نیز که فکر می‌کرد این سنگ بزرگ زئوس است آن را بجای زئوس بلعید. رئا نیز از این فرصت استفاده کرده و او را به غاری در کوه‌های دیکتی واقع در کریت برده و مخفی نمود. در آنجا بزی مقدس به نام آمالتئا زئوس را شیرخورانده و بزرگ می‌کرد که بعدها او به عنوان پرستار زئوس شناخته می‌شد. سپس زئوس با کرونوس و دیگر تیتان‌ها وارد جنگ شد و آن‌ها را شکست داد و پدر را سرنگون کرد. بچه‌های بلعیده شده را توسط معجونی از مس تند و شراب که متیس ساخته بود از شکم کرونوس بیرون آورد و به همراه آن‌ها کرونوس را تا ابد در تارتاروس زندانی کرد. سپس با برادرانش براساس قرعه، فرمانروایی عالم را میان خود تقسیم کردند. زئوس فرمان‌روای آسمان و زمین شد، پوزئیدون فرمانروای دریاها و دنیای زیرین هم نصیب هادس شد.


 

 




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد